Vedomosti.ru:Зеленски предложи да се предоставят равни права на всички
украински региони
Измененията в конституцията на Украйна, насочени към децентрализация на страната, не предвиждат предоставянето на специален статут на Донбас, както се изисква от Минските споразумения. Това следва от законопроекта, внесен в петък от президента Владимир Зеленски и публикуван в понеделник на уебсайта на Върховната Рада. Както се подчертава в обяснителната бележка към законопроекта, предложените от президента мерки не означават отслабване на централното правителство по въпросите на отбраната, външната политика, националната сигурност, зачитането на правата и свободите на човека. „Отделните райони на Донецка и Луганска области“, както са посочени в споразуменяита от Минск неконтролируеми територии на Донбас от Киев, изобщо не са споменати в текста.
Какво се предлага
Ако местните власти вземат решения, които са в противоречие с украинската конституция и „заплашват с нарушение на държавния суверенитет, териториална цялост или национална сигурност“, президентът, след представянето на префекта, може да прекрати правомощията на областния или регионалния съвет, да назначи временен представител на държавата и да обжалва пред Конституционния съд. Ако потвърди нарушението на конституцията, тогава Върховната Рада по предложение на президента преждевременно прекратява правомощията на този съвет и свиква предсрочни избори.
Какво означава това
Зеленски трябва да демонстрира активна работа по придвижването на споразуменията от Минск, заяви Федор Лукянов, председател на Президиума на Съвета по външна и отбранителна политика.Според него украинската страна иска да покаже, че тя не само изисква изменение на споразуменията от Минск, но също така е направила конструктивна стъпка - готова е да измени конституцията, само и само да разреши ситуацията вътре в страната. Киев ще казва, че предложената децентрализация е едно към едно с това, което е записано в споразуменията от Минск, такова жонглиране на понятия вече изплува на по-ранни етапи по разбираеми причини, експертът казва: „Украйна не може да приложи споразуменията от Минск, така както са написани. Зеленски иска или не иска, опира до стени, които са непреодолими. Така че, трябва да се търсят обходни решения. Това всъщност и се случва. " Ако тези изменения бъдат приети, Москва ще каже, че „това не става“, след което дискусиите ще преминат в нов кръг, Лукянов прогнозира: „Минските споразумения не са за структурата на Украйна, а за конкретен регион с много специфични условия, които трябва да бъдат осигурени. , А всичко останало са палиативи, за да се измъкнат по някакъв начин от тяхното прилагане. "
Коментар на БА
Специалният статут на частите от Донбас и Луганск, който са под контрола на сепаратистите, както и проблеми с контролирането от централните власти в Киев на границата с Русия не се вместват в интересите на Украйна, както стана ясно от последната среща в Нормандски формат в Париж на 9 декември. Минските споразумения неотменимо водят до федерализация на страната, именно заради този особен статут на двете области.Опитът на Зеленски за заобикаляне на Минските споразумение през промени в Конституцията, едва ли ще получи одобрението на Москва, но поне трасира пътя за вътрешно разбирателство в Украйна и доказателство за добри намерения. В последна сметка времето не работи за Москва, тъй като тя трябва да издържа тези два района, без да може да оправдае изразходването от бюджета.Основният поминък на районите – въгледобивът е почти ликвидиран, тъй като потребителят Украйна не купува.Минските споразумения дълго време се смятаха за непроменима и достатъчна основа за решение. В тях има заложен капан, че под каквато и форма да се предостави специален статут на тези области, това неминуемо ще се превърне във врата за дестабилизиране на Украйна.
Ако местните власти вземат решения, които са в противоречие с украинската конституция и „заплашват с нарушение на държавния суверенитет, териториална цялост или национална сигурност“, президентът, след представянето на префекта, може да прекрати правомощията на областния или регионалния съвет, да назначи временен представител на държавата и да обжалва пред Конституционния съд. Ако потвърди нарушението на конституцията, тогава Върховната Рада по предложение на президента преждевременно прекратява правомощията на този съвет и свиква предсрочни избори.
Какво означава това
Зеленски трябва да демонстрира активна работа по придвижването на споразуменията от Минск, заяви Федор Лукянов, председател на Президиума на Съвета по външна и отбранителна политика.Според него украинската страна иска да покаже, че тя не само изисква изменение на споразуменията от Минск, но също така е направила конструктивна стъпка - готова е да измени конституцията, само и само да разреши ситуацията вътре в страната. Киев ще казва, че предложената децентрализация е едно към едно с това, което е записано в споразуменията от Минск, такова жонглиране на понятия вече изплува на по-ранни етапи по разбираеми причини, експертът казва: „Украйна не може да приложи споразуменията от Минск, така както са написани. Зеленски иска или не иска, опира до стени, които са непреодолими. Така че, трябва да се търсят обходни решения. Това всъщност и се случва. " Ако тези изменения бъдат приети, Москва ще каже, че „това не става“, след което дискусиите ще преминат в нов кръг, Лукянов прогнозира: „Минските споразумения не са за структурата на Украйна, а за конкретен регион с много специфични условия, които трябва да бъдат осигурени. , А всичко останало са палиативи, за да се измъкнат по някакъв начин от тяхното прилагане. "
Специалният статут на частите от Донбас и Луганск, който са под контрола на сепаратистите, както и проблеми с контролирането от централните власти в Киев на границата с Русия не се вместват в интересите на Украйна, както стана ясно от последната среща в Нормандски формат в Париж на 9 декември. Минските споразумения неотменимо водят до федерализация на страната, именно заради този особен статут на двете области.Опитът на Зеленски за заобикаляне на Минските споразумение през промени в Конституцията, едва ли ще получи одобрението на Москва, но поне трасира пътя за вътрешно разбирателство в Украйна и доказателство за добри намерения. В последна сметка времето не работи за Москва, тъй като тя трябва да издържа тези два района, без да може да оправдае изразходването от бюджета.Основният поминък на районите – въгледобивът е почти ликвидиран, тъй като потребителят Украйна не купува.Минските споразумения дълго време се смятаха за непроменима и достатъчна основа за решение. В тях има заложен капан, че под каквато и форма да се предостави специален статут на тези области, това неминуемо ще се превърне във врата за дестабилизиране на Украйна.
Няма коментари:
Публикуване на коментар